Van Lovina naar Gitgit waterval, Ulun Danu Bratan tempel en Ubud (vr. 2 okt.)

3 oktober 2015 - Ubud, Indonesië

Donderdagavond met een aantal van de groep in een restaurantje aan het strand gegeten. Was super gezellig, lekker gekletst en gelachen. Als toetje een lemon cheesecake, top! Daarna kwamen we nog een gekko tegen in de gang van ons hotel. Wat een mooi beest om te zien, denk dat ie 30 cm lang was!

Vrijdag uitgeslapen en lekker op een bedje in de schaduw aan het zwembad gelegen en na een saté lunch rond 13 uur vertrokken richting Ubud.

Onze eerste stop was bij de Gitgit waterval, deze is 35 meter hoog en gelegen in het tropisch regenwoud. Het was ff een stukkie trap op trap af (langs allemaal souvenir winkels) maar het was de moeite waard.

De volgende plek waar we gingen stoppen was de Ulun Danu Bratan tempel. Onderweg hebben we onze eerste regenbui gehad, we hadden geluk want we zaten in de bus. De tempel is gewijd aan de godin van het Bratan-meer. Een deel van de tempel staat in het meer. Hier hebben we een tijdje rondgelopen, je merkt dat Bali veel meer toeristen trekt dan Java. Na het bezoek aan de tempel zijn we doorgereden naar een lokale markt met kleding en fruit. Overal vind je dezelfde kleding en souvenirs. In de stalletjes met fruit staat alles opgestapeld en zie je steeds weer nieuwe vruchten.

Toen door naar ons hotel net buiten Ubud. Het ligt prachtig tussen de rijstvelden maar helaas moet je 15 min. met een pendelbusje om in Ubud te komen.

De kamer is eenvoudig en er zitten verschillende insecten/beestjes...ooohhh wat een feest...toen mam en ik net in bed lagen hoorden we een hard geluid van een beest in de kamer...waarschijnlijk een tjitjak, goed...nou liever die dan de spin die bij Fred & Fleur in de kamer zat!
We moeten het hier nog 2 nachten 'volhouden' en hopen dat ons hotel in Kuta alles goed maakt hahahaha...want...zo moeder zo dochter he, wij houden niet van beestjes!!!

's Avonds zijn we met Fred, Fleur en de 2 Belgische stellen uit de groep, met de pendelbus, naar Ubud gegaan. Daar gegeten bij een speciaal 'Bebek' (eenden) restaurant. Wat een prachtige locatie! Het restaurant lag aan een drukke straat maar als je steeds meer het restaurant door loopt kom je uit bij de rijstvelden! Na het eten nog ff door de straat van Ubud gelopen naar het verzamelpunt voor de pendelbus. Nog een afzakkertje genomen in het restaurant van het hotel en toen naar bed...
Van reisblog naar fotoboek
reisdrukker.nl