Bali...here we come!! (wo. 30 sep & do. 1 okt)

1 oktober 2015 - Lovina Beach, Indonesië

Gisterochtend om 7 uur vertrokken in een gammel busje naar het dorp waar onze touringcar stond te wachten, instappen en wegwezen met als eind bestemming... Bali!

Het zonnetje scheen goed maar het was nog erg koud bovenop de vulkaan. Het uitzicht naar de Bromo was echt geweldig met de laag hangende wolken, schitterend!!

We reden langs de kust richting de veerboot. Onderweg weer van alles gezien, prachtige plantages en rijstvelden. Erg veel zwerfvuil gezien, zo zonde... Ook hebben we garnalenkwekerijen gezien en heel veel tabak plantages. Langs de weg ligt de tabak te drogen, nog even een stop gemaakt om dit van dichtbij te bekijken.
Ik verbaas me ook over de wasrekken/lijnen. Deze staan meestal voor het huis langs de weg waar de auto's voorbij komen...je wasje was lekker schoon want het is zo weer vies door het stof van het verkeer dat langs komt.

Brommertjes en fietsers vervoeren van alles, en ze stapelen het hier hoog op, maakt niet uit dat het aan alle kanten uitsteekt. De rest rijdt er wel omheen!

Ze gebruiken hier bamboe (veel bamboe) om steigers te maken, het ziet er indrukwekkend uit! Ze gebruiken het ook om ladders en bruggen mee te maken...multifunctioneel dat spul!

Het was een lange busrit, ik heb van de gelegenheid gebruik gemaakt om naar de nieuwe cd van Nick & Simon "Open" te luisteren...my guilty pleasure...heeeeeeerlijk! Daarna Sam Smith...kon echt niet langer zonder muziek!!

Tijdens de lunch hadden we uitzicht op Bali, van het uitzicht kon ik lang genieten want ik kreeg als een van de laatste mijn eten. Ze zijn hier niet zo snel en zeker met een groep van 21 is het lastig en gaat er wel eens wat fout hahaha. Daarna de bus in en binnen 10 minuten waren we bij de veerboot. Wat een belevenis... Niet zo lang geleden ging ik naar Texel, het verschil in veerboot is echt schrikbarend...maar we zijn veilig aan de overkant gekomen! Op de boot nog mooie foto's gemaakt en Java vaarwel gezegd.

Eenmaal op Bali zie je meteen het verschil met Java, dat komt deels door het geloof maar ook de natuur is heel anders. Helaas kwamen we laat aan op Bali waardoor het snel donker was en je vanuit de bus niet veel meer kon zien. Het resort in Lovina Beach waar we nu zitten is mooi, vandaag lekker in het zonnetje bij het zwembad gelegen en boek (uit)gelezen, deel 2 van de triologie ligt klaar!! Straks ff opfrissen en uit eten, wat een leven, heerlijk...

Morgen in de middag rijden we naar Ubud waar we een aantal dagen verblijven. Onderweg gaan we nog een stop maken bij een tempel, een waterval en een meer.
Wordt vervolgd...