Naar de vulkaan...de Bromo, dinsdag 29 sep.

30 september 2015 - Bromo, Indonesië

Vroeg vertrokken naar ons hotel op de kraterrand met uizicht op de Bromo. We reden gister door leuke kleine dorpjes. Natuurlijk een tussenstop gemaakt en wat gedronken! Je kunt hier overal verse sapjes bestellen, top!!

De Bromo ligt in een krater, op deze kraterrand ligt ons hotel. De bus kan niet naar het hotel rijden omdat deze weg te stijl en de smal is. In een dorpje halverwege zijn we van bus gewisseld. We werden verdeeld in kleine busjes en de krater op gereden, weer een heel avontuur hahaha! Eenmaal boven was het een stuk kouder qua temperatuur, niks voor mij die kou.

In het restaurant konden we lunchen en gingen daarna wandelen naar de Bromo en deze beklimmen tot aan de rand. Eerst moesten we van het hotel naar beneden, best stijl maar de weg was van asfalt. Daarna kwamen we in de krater, deze ligt vol zand. Het was leuk om met de groep te lopen maar we veroorzaakten hierdoor veel stof. Je was in een mum van tijd heerlijk zanderig. Het was een stukkie ploeteren naar de voet van de Bromo maar het is gelukt...alleen toen nog de trap op...een leuning om je vast te houden kennen ze niet. Terwijl je naar boven loopt voel je dat de lucht ijler wordt en voel je de stoomdruppels uit de vulkaan op je huid prikken. Gelukkig had ik mijn zonnenbril op dus waren mijn ogen beschermd.

Eenmaal boven stond er een harde wind en de lucht stonk naar zwavel. Van de stoomdruppels had je nu nog meer last...snel langs de rand gelopen en een paar foto's gemaakt en weer de trap af.
Nu moesten we het hele stuk nog terug, we konden dat met een paardje of brommer doen maar wij zijn gaan lopen. Onderweg prachtige vergezichten en wolkenluchten, genieten!!! Weer terug bij het hotel wilde ik graag douchen maar had geen warm water...dus dan maar met snoetenpoetsers in de weer hahahaha!

's Avonds een hapje gegeten en op tijd ons bedje in. Je kon naar de zonsopkomst kijken maar daar hadden mams en ik geen zin in. Ik heb 't in 2006 al gezien en dat was prima. Nu geen zin om om 3 uur mijn bed uit te moeten. In onze kamer was het steenkoud...mijn hemel! Maar heerlijk geslapen. Vandaag, wo. de 30e zijn we naar Bali gereden. Daar schrijf ik morgen wat over en plaatst ik wat foto's. Nu naar mijn kamer want hier in de lobby word ik lek geprikt door de muggen!

See u tomorrow!!

1. Liz:
    30 september 2015
    Tanya , de verslagen die je gemaakt heb plus de foto,s krijg je een goed beeld hoe het nu in Indonesië is . Lieve groetjes liz.