Borobudur & Prambanan

26 september 2015 - Jogjakarta, Indonesië

Er stonden vandaag twee excursies op 't programma: naar het beroemde boeddhistische tempelcomplex Borobudur en naar de Hindoeïstische Prambanan tempels.

Toen ik in 2006 een bezoek bracht aan de Borobudur regende het en was het bewolkt. Vandaag hadden we prachtig weer.
De Borobudur is gedecoreerd met o.a. reliëfs uit het leven van Boeddha en heeft de vorm van een Boeddhistische mandala. De tempel bestaat uit drie delen, deze hebben wij onder leiding van een gids bezocht en mochten daarna zelf rondlopen. Veel mooie foto's gemaakt! Daarna via de vele kleine winkeltjes naar de uitgang en de bus in om naar onze lunch-stop te rijden.

Na de heerlijk lunch opweg naar de Prambanan tempels. Het was alleen erg druk in Yogyakarta, dus veel file gehad waardoor we later dan verwacht bij de tempels aankwamen. Wat wij niet erg vonden want om 16 uur was het nog bloedheet. Wederom met een gids op stap die ons van alles heeft verteld over de verschillende goden. Doordat de zon al wat lager stond weer prachtige plaatjes kunnen schieten! Ik mocht zelf ook vaak op de foto met schoolmeisjes, hun juffen, families, enz. Zo grappig... "miss, miss...picture?!" Tuurlijk, kom maar hoor... Dan volgede: "satu, dua, tiga, say cheese & peace! Was super leuk!!

Wat ons allemaal opvalt is de armoede en het vuil/afval dat echt overal wordt neergegooid! Niks geen vuilniswagens...gewoon...de fik erin!! Lekker verbranden de hele zooi, maakt toch geen fluit uit dat er plastic en andere troep tussen zit...echt zo zonde!!

Nu even relaxen op de kamer voordat we gaan "makan". Dit keer ook in het hotel want we zijn al gesloopt en hebben geen zin om de stad onveilig te maken hahaha. Morgen weer een lekkere drukke dag voor de boeg en we boffen...hoeven nu pas om 7:30 uur in de bus te zitten!

Tot morgen!!!
Van reisblog naar fotoboek
reisdrukker.nl

1. Yolanda:
    26 september 2015
    Mooie foto's, leuk om zo alles te zien!
  2. Marleen:
    26 september 2015