Op stap met de betjak en Ramayana ballet

28 september 2015 - Jogjakarta, Indonesië

We zijn vandaag door Yogyakarta gereden met een betjak, we een met een motor! Ging als een speer...ook leuk om zo eens deel te nemen aan het verkeer in het drukke Yogya! Van alle kanten word je ingehaald door brommertjes, auto's enz.

Als eerste een bezoek gebracht aan de kraton, het paleis van de sultan. We kregen een rondleiding van 'opa' die Nederlands kan praten. Hij heeft ons van alles verteld over de geschiedenis van het paleis en waar ze het paleis nu nog voor gebruiken.

Toen op naar het waterpaleis van de sultan, de vogeltjesmarkt en een batikfabriekje. Het waterpaleis vond ik een beetje tegenvallen maar heb daar wel een hele mooi wajangpop gekocht. Deze is anders dan die ik al heb, dit is er een waar ze schaduwvoorstellingen mee houden!

In het batikfabriekje gezien op welke twee manieren je batik kunt maken. Met een soort pen en met een stempel. Het is allemaal handwerk en erg veel werk om een stuk stof te bewerken.

Na de lunch zijn we naar Kota Gede in Yogya geweest. Een dorpje waar veel zilver winkels te vinden zijn. Hier hebben we kunnen zien hoe ze het hele fijne zilver bewerken. Dit is echt een kunst!!!
Daarna terug naar het hotel. Even kunnen bijkomen en hup...om 18 uur de bus in opweg naar het theater voor de voorstelling van het Ramayana ballet! Eerst een buffet en daarna achter de schermen gekeken hoe de dansers zich voorbereiden voor de show! De voorstelling was erg mooi.

Weer veel foto's gemaakt vandaag op naar morgen!

1. Liz:
    28 september 2015
    Wat een mooie foto,s veel herinneringen komen weer te voorschijn .het is een mooi land ben blij dat fleur en Fred het ook gezien hebben. Groetjes liz .