Wat een dag...een beroerde dag maar ook indrukwekkend

24 september 2015 - Pangandaran, Indonesië

Vroeg wakker door de moskee maar dat scheelt weer de wekker zetten hahaha. Ik had helaas last van hoofdpijn en mijn buik 'zat niet lekker'. We hadden weer een lange dag voor de boeg dus maar een aantal paracetamol erin. Van Bandung naar Pangandaran gaat de reis.

Op het platteland passeerden we prachtige rijstvelden! Echt zo mooi om te zien, je blijft foto's maken.

Onderweg een bezoek gebracht aan het bijzondere Kampung Naga. Dit is een authentiek en traditioneel dorpje dat in een vallei ligt. We hebben een rondleiding gehad van een inwoner van het dorp. Ook een kijkje mogen nemen in zijn woning. Ze hebben 2 deuren/ingangen, 1 voor de keuken en 1 voor de woonkamer. Electriciteit hebben ze niet, olielampen en een batterij/accu voor de radio en zwart/wit tv. De slaapkamer grenst aan de keuken. De wc ligt buiten aan de rand van de 'kampung'. De gangen van de 'kampung' zijn smal, erg smal. Maar het is er erg schoon in vergelijking met Jakarta of Bandung.

In de middag zijn we naar Pangandaran gereden. Eenmaal in de bus werd ik toch beroerd. Mijn hoofdpijn werd erger en erger en de kramp in mijn buik ook...wat een ellende...eenmaal in het hotel heb ik meteen mijn bedje opgezocht. Het was een onrustige nacht...

1. Marleen:
    25 september 2015
    Hopelijk knap je snel weer op taan!