Dagje Pangandaran

24 september 2015 - Pangandaran, Indonesië

Vandaag gelukkig fris en fruitig opgestaan!! Het is hier weer heerlijk zonnig en warm. Niet te warm doordat we aan zee zitten, er waait een verkoelend windje.

Het plan voor vandaag was om met de betjak op stap te gaan maar na een onrustige nacht voor mij leek het ons verstandig om in het vissersdorpje Pangandaran te blijven.

Mams en ik hebben eerst de pin automaat leeg getrokken en daarna een kleine pasar (markt) bezocht. Er waren veel kraampjes dicht...we kwamen erachter dat het vandaag een feestdag (offerdag) is dus dat was de reden! Toen nog bij een strandtentje wat gedronken en lekker langs de vloedlijn gelopen. Lekker hoor met mijn voetjes in de zee!! Met de groep hebben we wat gegeten op het strand. Zij waren wel op stap geweest met de betjak. Ze kwamen onder andere bij een wajang poppenmaker/speler waar je ook poppen kon kopen. Ik balen...dat wilde ik ook! Aan onze gids gevraagd of mijn mams en ik ook nog een bezoekje konden brengen aan deze poppenmaker. En ja hoor...hij had een chauffeur voor ons geregeld, top!! We hebben gezien hoe de poppen gemaakt en beschilderd worden, prachtig! Deze man heeft de poppen nog die door zijn opa en door zijn vader zijn gemaakt. Ik mocht ook proberen om met een pop 'te spelen', dat is best moeilijk. Hij speelt voorstellingen van 7 uur!! Meestal met 2 poppen tegelijk en met zijn voet geeft hij de maat aan voor de muziek. Ik heb een mooie pop gekocht en kan niet wachten totdat deze in de huiskamer staat!

Strakjes lekker een hapje eten en op tijd mijn bed in want morgen moeten we weer om 7 uur de bus in!!

1. Liz:
    25 september 2015
    Taan heb je verslag pas
    Later bekeken wat vervelend dat je ziek bent geweest . Hoop dat het over is . Groeten van ons.