Jakarta - Bogor - Bandung + een jarige!

22 september 2015 - Bandung, Indonesië

We zijn vandaag om 7 uur vertrokken uit de mega stad Jakarta. Wat een drukte...niet te geloven! Alles rijdt er door elkaar, auto's, bussen, scooters, motoren, vrachtwagens...gekkenhuis!! Tijdens het vertrek hebben we voor de jarige Fleur nog een liedje gezongen.

Onze tussenstop vandaag was Bogor (in de Nederlands-Indië tijd heette dit stadje Buitenzorg). Wij hebben daar een bezoek gebracht aan de botanische tuin. Op een verscholen plekje in deze tuin ligt nog een oud Nederlands begraafplaatsje. De tuin is prachtig, mooie bomen en planten zijn er te bewonderen.

Via de hoge Puncak-pas zijn we langs uitgestrekte theeplantages gereden naar een restaurantje. Daar genoten van een lekkere lunch om vervolgens door te rijden naar Bandung. Onderweg was het erg druk en we hebben ook nog wat tussenstops gemaakt om mooie 'plaatjes' te schieten waardoor we rond 17 uur in het hotel aankwamen. En wat vervelend...we moesten weer 'makan' (eten)...dit keer in het hotel en daarna naar een shopping-mall geweest.

Nu lekker op bed mijn blogje schrijven terwijl mams haar koffer voor de zoveelste keer uit- en inpakt. Ze vindt het geweldig om uit haar koffer te moeten leven tijdens deze rondreis...NOT!!! Dit is de 1e en laatste keer dat ze zo iets onderneemt zegt ze, ze verheugt zich al op onze week in Kuta. Kan ze haar koffer weer uitpakken maar dan alles in de kast hangen...

Morgen weer een druk programma en wederom om 6 uur ontbijten...ach, nasi goreng 's ochtends vind ik geen straf! Die boterhammen kunnen mij gestolen worden hahahaha...