De reis is begonnen!!

21 september 2015 - Jakarta, Indonesië

Zondagochtend nog wat spulletjes ingepakt en rond 12:30 uur richting Schiphol. Timo vindt het niet zo leuk dat ik zo lang weg ben dus hij was erg stil op de achterbank totdat de vliegtuigen laag over ons vlogen!

Op schiphol kwamen we onderweg naar de gate Fred & Fleur al tegen samen met Wilbert & Yolanda die hun hadden weggebracht. Mijn ouders volgden niet veel later...op naar de check-in! Hierna kwam het afscheid met dikke knuffels en kusjes. Tuurlijk ga ik mijn schatjes missen maar er is whats app en skype!

We hadden haast geen tijd om na de douane te shoppen. Dus snel parfum en tijdschriften gescoord. Een bezoek aan starbucks mocht zeker niet ontbreken hahaha! Daarna snel door naar de gate waar niet veel later het boarden begon.

De vlucht verliep goed. Toen er na een uurtje werd omgeroepen dat een passagier medische hulp nodig had dachten we dat we een tussenlanding zouden moeten maken, gelukkig was dat niet nodig en na 13 uur en 22 minuten landen we in Jakarta! Dat was best even een emotioneel momentje voor mams en mij...jeetje, we zijn er nu echt...samen!! Dit is bijzonder!!

Na de paspoortcontrole hebben we de reisleider en de andere leden van onze groep ontmoet. Daar gingen we dan...op naar de bus. Eenmaal buiten krijg je een warme deken over je heen. De luchtvochtigheid is hoog, hierdoor is het 'klam warm'. De lucht ruikt een beetje zoetig...

We slapen in een hotel in het oude deel van Jakarta, hotel De Rivier, voorheen hotel Batavia. Na een kleine opfris beurt zijn we met zijn allen op stap gegaan naar een oud Hollandse ophaalbrug, een wachttoren en het maritiem museum waar delen van de oude pakhuizen van de VOC nog te zien zijn. Toen naar het plein geweest met het oude stadhuis en het cafe Batavia. Daar hebben we wat gedronken en zijn mams en ik op ontdekkingstocht gegaan. Daarna een tijdje op het plein gezeten, nog een aantal keer met de bevolking op hun verzoek een selfie gemaakt hahaha! Om 18 uur een hapje gegeten met de groep in cafe Batavia en nu heerlijk ons bedje in!

Morgen gaat om 5 uur de wekker...om 6 uur aan 't ontbijt en dan vertrekken we om 7 uur via Bogor naar Bandung!

1. Marlies:
    21 september 2015
    Leuk om te lezen Taan!! Geniet er lekker van!
  2. Loes:
    21 september 2015
    Haai. Nou wij gaan zo maar naar Vancouver AirPort. Voor ons zit t erop. Willen nog wel langer blijven. Vandaag zon grrrrr. Hadden we eerder willen hebben. Geniet en doe ze allemaal de Gr
  3. Iwa:
    21 september 2015
    Hoi Tan, heerlijk dat jullie zo goed aangekomen zijn. Ik geniet van je mooie geschreven verhalen. Geniet en dikke kus